Tuesday, February 2, 2010

Mimpi saya yang aneh

Saya nak cerita pasal mimpi saya. Mimpi ini sangat plik. Bagi sapa2 yang suka baca benda2 pelik, baca la post ini. Utk pengetahuan, mimpi ini terjadi setelah saya tido tanpa membasuh kaki terlebih dahulu.

Ok, permulaan mimpi ni setting atas kapal besar giler. Kawan saya, azam dan kapaw ajak la kan saya men futsal atas kapal. Saya xnak r sbb saya nak tgk pmandangan laut. Dorg ckp saya pemalas dan xda life. Saya xkesah, saya nak tgk burung2 terbang.

Smasa saya lepak tepi kapal, tiba2 ombak stggi 1 kilometer dtg. Ombak 2 sgt besar sampaikan mnutup cahaya matahari. Saya xbole buat apa mlainkan doa supaya mati dlm iman. TUM TUM TUM ombak mghentam kapal. Kapal pun terbalik. Saya jatuh dalam air. Oh sejuk skali rasanya.

Sedar2 saya dah brada di dasar laut. Sgt gelap, sejuk,dan bau hanyir. Tiba2 ada ikan pari besar giler dtg jenguk. Saya pun tegur la pari 2. “Mcm mna nak blik mlysia ek?”.. Ikan pari 2 pun tiba2 marah saya. “Woi, baik ko blah skrg, tmpat aku ni”. Saya ketakutan dan lari dengan laju.

Smpai di satu tempat, saya pun jumpa la dengan sotong besar. Sotong 2 peramah giler. Saya tnya jln pulang dan dye tunjuk jln pulang. After that, “Pak cik, ikan pari 2 mmg kuang aja ek?”.. “Ha ah, ktorg sume pggir dye”, blas sotong tersebut. Saya berasa amat ksian kat pari itu. Dia xda membe. Dia berenang sorang2 je.

Saya mngambil keputusan untuk slow talk dengan pari trsebut. Nak dipendekkan cite, dye jd kamcing ngn saya. Ibarat soul mate. Dye ckp nak anta saya blik mlysia.. Waaa… Hepinye dpt naik free.. Pari itu ckp dye suka kawan ngn saya. Saya tersipu-sipu malu. Smasa prjalanan pulang blik mlysia, byk yang ktorg lalui. Cthnya kawanan jerung, kawanan obor2, kapal selam, dan lain2. Sungguh indah panorama bawah laut.

Mimpi ini sgt indah, part yang peliknya ialah bila smpai di mlysia. Akhirnya, saya smpai di mlysia. Ikan pari itu hantar saya sampai tepi pantai je. Dari riak mukanya, dye klihatan sedey. Saya sedey juga tp xtunjuk. Masa saya dah nak pergi, ikan pari itu ckp “I LOVE YOU” kat saya.. Walaupun mimpi, tpi saya rasa terharu. POM POM POM. Itu bunyi ikram mengetuk pintu. Saya terjaga. Mimpi indah berakhir. Sedih di dada.

THIS MESSAGE WAS APPROVED BY MARE

No comments:

Post a Comment